فرابورس در بازخرید اوراق مشاركت جذاب تر از بانك است
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،'مصطفی امید قائمی' افزود: بر اساس آخرین بسته سیاستی-نظارتی بانك مركزی، معامله اوراق مشاركت با نرخ های متنازل بانكی هم اكنون در بانك ها قابل انجام است و متقاضیان می توانند این اوراق را در بانك ها هم بازخرید كنند.

وی تصریح كرد: با توجه به اینكه هم اكنون بازخرید اوراق در بانك ها هم انجام می شود، تلاش می­كنیم با نرخ بالاتری نسبت به بانك ها، بازخرید اوراق را در بورس و فرابورس انجام دهیم. برای مثال اگر بانك ها اوراق را بعد از شش ماه با نرخ 6 درصد بازخرید كنند، در فرابورس با نرخ بالاتری بازخرید خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس ادامه داد: در نتیجه شبكه بانكی هم امكان بازخرید مجدد اوراق را خواهد داشت، اما تلاش می شود تا در فرابورس با نرخ بالاتری بازارگردانی انجام گیرد.

امید قائمی با بیان اینكه در حال حاضر بازخرید اوراق در شبكه بانكی با نرخ متنازل بانكی انجام می شود، اظهار داشت: اما در فرابورس با نرخ های بدون شكست بازخرید انجام می شود. برای مثال در حال حاضر اوراق مسكن با نرخ های 17و 5/16درصد بازخرید می شود.

وی ابرازامیدواری كرد امسال اوراق مشاركت دولتی وارد فرابورس شود كه در این خصوص مقرر شده است تا برای جذاب كردن این بازار، بازخرید اوراق در فرابورس با نرخ ترجیحی صورت گیرد.

امید قائمی اظهار داشت: در همین راستا با وزارت راه مذاكراتی انجام شده است تا اوراق این وزارتخانه در فرابورس معامله شود كه هنوز به توافق نتیجه نهایی نرسیده ایم.

اقتصام** 9141 **1561





:: برچسب‌ها: خورشید , کانادا , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: